Wyróżnia się następujące rodzaje łożysk kulkowych:
Łożyska kulkowe wahliwe posiadają prostą konstrukcję, mają zdolność przemieszczania złożonych ciężarów. Zawierają kompensacje błędów współosiowości w wyniku braku precyzyjności montażowych i zaginania wałów. Tego typu łożyska wykorzystywane są w różnych gałęziach przemysłu, m.in. w rolnictwie. Wdrażanie tych łożysk wiąże się z niewysokimi kosztami. Łożyska z rodzaju szerokich, tj. 22, 23, 112 oraz 113 gwarantują zwiększoną sztywność łożyskowania.
Łożyska kulkowe wzdłużne wyróżnia prosta konstrukcja. Łożyska jednokierunkowe przemieszczają ciężary w jednym kierunku, z kolei dwukierunkowe w dwóch. Koniecznym warunkiem do pracy łożysk jest obciążenie minimalną siłą osiową, która jest co najmniej 3-krotnie większa niż wypadkowa siła , która wynika z ruchu obrotowego łożyska. Łożyska z podkładkami kulistymi mogą przemieszczać ciężary promieniowe.
Łożyska kulkowe skośne jednokierunkowe jednorzędowe wyglądem przypominają łożyska kulkowe zwykłe, jednak dzięki wyprofilowanej bieżni mają możliwość przemieszczania ciężarów osiowych w jednym kierunku. Biorąc pod uwagę kąt wykonania bieżni, mogą one przemieszczać ciężary złożone. Dzięki parowaniu łożysk można stworzyć dokładne oraz sztywne układy, które mogą przemieszczać opcjonalne kombinacje ciężarów. Łożyska kulkowe skośne dwurzędowe dwukierunkowe poruszają duże ciężary promieniowe oraz ciężary osiowe w obu kierunkach. Są użyteczne dla łożyskowań, gdzie obowiązkowe jest odrętwienie prowadzenia w stronę osiową.
Łożyska skośne są bardzo czułe na błędy ugięcia współ osiowości oraz wału. Znajdują wykorzystanie w różnych gałęziach przemysłu np.: we wrzecionach obrabiarek. Wybrane odmiany łożysk z dzielonym pierścieniem wewnętrznym znajdują przeznaczenie w przemyśle motoryzacyjnym w postaci piasty kół jezdnych.