Pokaż kategorie

Zasady prawidłowego użytkowania środków ochrony układu oddechowego

Przed wykorzystaniem sprzętu ochrony dróg oddechowych należy bezwzględnie zapoznać się z instrukcją użytkowania oraz upewnić się czy nie jest przekroczona data ważności określona przez producenta. Po przekroczeniu terminu ważności producent nie gwarantuje zachowania własności ochronnych w deklarowanej klasie ochronnej. Dlatego tak ważne jest dokładne sprawdzenie daty ważności. W przypadku zastosowania filtrów,  a w szczególności pochłaniaczy ma to bardzo duże  znaczenie. Na dodatek  należy upewnić się, czy opakowania nie są naruszone oraz czy były właściwie przechowywane przez użytkowników.

Przed wykorzystaniem sprzętu ochrony układu oddechowego użytkownicy powinni zostać przeszkoleni przez uprawniony personel w zakresie prawidłowego użytkowania i wyjątkowych sytuacji, które mogą nastąpić podczas pracy w sprzęcie (np. nadmierny wzrost oporów oddychania, pojawienia się charakterystycznych zapachów).

Zgodnie z  zaleceniami Instrukcji Krajów Wspólnoty Europejskiej, zawierającej wymogi dotyczące doboru i użytkowania sprzętu ochrony układu oddechowego, nakazane jest, aby użytkownicy sprzętu ochrony układu oddechowego podlegali obowiązkowym, specjalistycznym badaniom lekarskim.

Nakazuje się, aby badania te przeprowadzać w następujących przedziałach czasowych według wieku:
- co trzy lata pracy dla pracowników do 35 lat,

- co dwa lata dla pracowników w wieku od 35 do 45,

- co roku dla pracowników powyżej 45 lat.

Dodatkowo, w celu prawidłowego funkcjonowania w przedsiębiorstwie sprzętu  ochrony układu oddechowego należy prowadzić systematyczne kontrole stanu technicznego (przeglądy okresowe), sposobu przechowywania sprzętu, właściwego dopasowywania przez użytkowników. Takie kontrole powinny być powtarzane  regularnie. Wdrożenie systemu kontroli powinno obejmować przygotowanie przez pracodawcę dla każdego użytkownika sprzętu ochronnego „kart kontrolnych”, pozwalających na szybkie sprawdzenie sposobu jego użytkowania. Karty powinny  być również przygotowane dla stref, gdzie występują szczególne zagrożenia oraz niebezpieczeństwa.

Sklep z art. BHP

Sklep stacjonarny, dostępność produktów, zamówienia

tel.: 34/ 39 06 764

e-mail: bhpsklep@semex.pl

Tomasz Lojtek

Kierownik działu BHP

tel. (34) 39 06 733

e-mail: lojtek@semex.pl

Adam Fijałkowski

Dział handlowy

tel. kom. 885 856 655

e-mail: fijalkowski@semex.pl

Krzysztof Gorzelak

Dział handlowy

tel.: 34/ 39 94 814

e-mail: gorzelak@semex.pl

Adrian Stępień

VENDING – DZIAŁ TECHNICZNY, OBSŁUGA MASZYN

tel.: 887 212 211

e-mail: adrian.stepien@semex.pl

Anna Karlińska

Oferty, art. reklamowe, sprzedaż internetowa

tel. 34/ 39 06 771

tel. kom. +48 607 403 005

e-mail: karlinska@semex.pl

Damian Stępień

DZIAŁ HANDLOWY

tel.: 887 255 755

e-mail: stepien@semex.pl

Kamil Konieczny

OFERTY, ART. REKLAMOWE, SPRZEDAŻ INTERNETOWA

tel.: 34/ 39 94 818

e-mail: konieczny@semex.pl

Marta Parkitna

LOGISTYKA, OBIEG DOKUMNTÓW

tel.: 34/39 94 824

e-mail: parkitna@semex.pl

Paweł Wojnowski

VENDING – DZIAŁ TECHNICZNY, OBSŁUGA MASZYN

tel.: 723 250 050

e-mail: wojnowski@semex.pl

Dariusz Hiliński

Logistyka, obieg dokumentów, magazyn

tel. (34) 39 06 735
tel. kom. 517 497 689

e-mail: bhp@semex.pl

Sebastian Gonciarz

Logistyka, obieg dokumentów, magazyn

tel. (34) 39 06 779

e-mail: gonciarz@semex.pl

Krzysztof Mołda

Logistyka, obieg dokumentów, magazyn

tel. (34) 39 06 811

e-mail: molda@semex.pl